Oppdaterte skilt

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Forfatter

Øystein
    Participant

I forbindelse med byggingen av Raumabanen kommer jeg til å oppdatere de gamle skiltene som tidligere er utgitt (finnes i katalogen) Blant annet er det feil på hastighetskiltene da både nedsatt hastighet og økt kjørehastighet har signal 68D «Markeringsmerke» påsatt. I tillegg vises 100km/t som – 1 – og ikke – 10 -. De nye skiltene vil rette på dette, og det vil ikke være nødvendig å erstatte de gamle skiltene manuelt.

I tillegg har jeg laget signal 63a (fallviser), signal 63b (stigningsviser) og signal 75a (kilometerskilt) Her må man taste inn fall/stigning og km manuelt ved å dobbelklikke på skiltet.  Skal forbedre teksturene på stolpe og skilt.

tcq2xgugvpxlptby6trcv3qzgrupj611

x2qbohwdpg3byvkm3uxmfdfbvnhr9wi9

Øystein
    Participant

Da har jeg kommet litt lengre med prosjektet. Har laget nye orienteringssignaler, skilt for hastighet, kilometerskilt og stigning/fallviser. Signal 68D «markeringsmerke» er nå laget som eget objekt og kan plasseres bak signal 68B.

r6i7pqj7filqdburxk107jutn7ga3m4r

kp2rejyaqjeojep2xzu3b7fhmkkfiu8j

tqd19kx4k92tlpbc2uqh4clnvgv8lyoq

ADDE
    Participant

Snyggt, men jag undrar vad skyltarna är till för? det saknades manual för den ordinarie skyltpaketet!

Øystein
    Participant

Her er en fin beskrivelse av skiltene og plassering langs sporet.

https://trv.jbv.no/wiki/Skilt/Plassering_av_skilt_langs_sporet/Skiltoversikt

TraindriverS
    Participant

Denne pakken blir nok veldig nyttig for rutebyggere. Kjempebra!

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.
Annonse