En Norsk Jernbane

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Forfatter

MarkusLiberty
    Participant

Heisan!

Jeg har fulgt med en del på arbeidet som blir gjort på Rauma banen og er svært imponert, etter det jeg har erfart er dette den eneste aktive norske jerbane prosjektet som er under utvikling for TS2018? Det ser i hverfall svært lovende ut.

Jeg og en liten gruppe utviklere har startet planleggingsfasen for en norsk jerbane for Train Sim World og tenkte det kunne være interesant å dele dette her. Planen er å utvikle et design dokument og potensielt videreutvikle konseptet som et tredjeparts produkt for Train Sim World, altså en offisiell utvidelse for hovedspillet.

Vi ønsker å bygge Drammensbanen, fra Oslo til Hokksund, og har started utviklingen av en «proof of concept» i form av en jerbanestasjon, har lagt til noen bilder av dette under

38661290291_2373e2db3a_h

24920784348_78be1f0cfc_h

38009883734_46e7a4180e_h

Det er veldig tidlig enda, men jeg håper å kunne vise fram noe med konkret tidlig neste år. Håper det virket interessant, og ser frem til å holde dere opptdater, good jul 🙂

– Markus

TraindriverS
    Participant

Kjempemoro å se! Blir spennende å se i tiden som kommer. Stå på! 😀

Øystein
    Participant

Hei og godt nytt år!

Hyggelig tilbakemelding på Raumabane-prosjektet! I tillegg til Raumabanen er også Bergensbanen under utvikling, svensk utvikler. https://trainsimulator.no/addoncatalogue/bergensbanen-for-train-simulator/

Det er jo et omfattende prosjekt dere har tatt for dere, men jeg håper at dere kan lykkes med dette. Det ville ha blitt et stort løft for interessen rundt train simulator i norden. Har dere vært i kontakt med Dovtail Games om dette?

MarkusLiberty
    Participant

Vi har snakket litt med Dovetail, men venter fortsatt på utvikler verktøy.

Tenkte jeg også skulle nevne at vi har started en Discord server for Train Simulator/TSW modding. Vi er så heldige at vi har noen utviklere fra Dovetail på serveren også, hadde vært hyggelig om du tok turen innom. 🙂

https://discord.gg/QbNryzY

Øystein
    Participant

Ser ut til at det tar litt tid med verktøyene for TSW. Er det noe håp om at det kommer noe i år? Har ikke prøvd Discord, kanskje jeg tar en tur innom ved anledning 🙂

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.
Annonse