Oystein
  • Member since Jul 9th 2018

Posts by Oystein

    Marstein stasjon


    Lys er på plass, nå jobbes det med animasjoner (speil, vindusviskere osv)

    En kort guide for å kunne bruke reskins i Derail Valley

    For installasjon av øvrige mods fra Nexus eller lignende, se nederst i innlegget.


    1. Last ned siste versjon av IPA


    IPAWeb.jpg


    2. Pakk ut filene og kopier alt innholdet som vist under


    IPAContent.jpg


    3. Finn installasjonmappen for Derail Valley, ..Steam\steamapps\common\Derail Valley.
    Lim inn alle filene her (1) og dobbelklikk IPA Patch DV.bat (2)


    IPAContent2.jpg


    4. Last ned siste versjon av LiverySwap her


    LS_Web.png


    5. Pakk ut filene og kopier mappen custom_content og Plugins


    LSContent1.png


    6. Lim inn filene i Derail Valley-mappen som vist i steg 3.


    Når du laster ned reskins så skal du pakke ut filene, kopiere mappen "custom_content" og lim innholdet inn i Derail Valley-mappen.


    Reskins blir valgt tilfeldig når du henter inn kjøretøy i Derail Valley. Dette gjøres ved å stå på sporet, trykk P og trykk enter for å bekrefte (gjelder Shunter)


    Øvrige mods / mods fra Nexusmods.com

    Flere mods finner du på Nexusmods.com


    For å installere mods må du ha Unity Mod Manager, som du finner her.

    Veiledning for installasjon av mod manager og mods finner du her.

    Dette er et prosjekt jeg startet på for lenge siden, men som har blitt liggende urørt (som mange andre prosjekter)

    Planen er å lage MZ serie I - III som freeware for Train Sim World og kanskje Train Simulator 2019. Det ble bygget 46 stk for DSB, men brukes i dag både i Norge, Sverige, Danmark og Australia. Tror dette kan bli populært lokomotiv for Train Sim World. Jeg ser også på muligheten for å ta det i bruk i Train Simulator da TS1 kun har MZ serie IV.


    (Boggier, plog og buffere er kun placeholders inntil videre)


    Andreas L  :)

    Takk for det!
    Har du Train Sim World?
    Editoren mangler jo fortsatt, så det er usikkert når man vil få muligheten til å prøve loket i TSW.

    Da har jeg gjort ferdig boggiene til Di4, mangler nå detaljer under loket (mellom boggiene) Førerrom påbegynt.



    En liten prøve i Unreal Engine (grafikkmotoren til Train Sim World)

    Har satt på noen dekaler og skal jobbe videre med øvrige deler til loket.

    Har begynt å lage skilt og signaler som etterhvert kan benyttes i Train Sim World.

    3d modellene er laget i Blender, arbeidet med teksturering er utført i Substance Painter.



    Dvergsignal - render i Substance Painter


    Dvergsignalet i UE4.


    En liten samling av ulike skilt i UE4

    En liten fix for de som kjøper DB BR643 fra Steam eller Dovtail Store. Følgende fil er nødvendig for å kunne bruke denne versjonen.


    Pakk ut zip-filen og kopier de to bin-filene til følgende mappe, erstatt eksisterende filer:


    \Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\RSSLO\VT643\RailVehicles\Engine\NSBType93


    DTG_RSSLO_Type93_Fix.zip

    Boggiene er fra Di4-prosjektet 2011/2012. Fungerer mest som placeholders nå inntil nye er laget. Gjenstår noen små detaljer som vindusviskere, sandluker, detaljer på dieseltank og understell. Det meste er uv-mappet :thumbup:





    Skjer ikke så mye med dette prosjektet nå frem mot jul ?

    Én måned siden forrige oppdatering. Det går sakte men sikkert fremover, nå er det optimalisering av 3d-modellen(e) og forberedelser for uv-mapping som utføres. En kjapp test med noen teksturer på loket som vises på det ene bildet. Loket har ca. 40 000 triangler, fremdeles med detaljer bare å halve siden.



    Mange tak-detaljer er på plass.



    Tekstur-test.